torsdag 3 oktober 2013

Om pyssel och shopping...

Kylig torsdagsmorgon idag, men värmen och knastrandet från spisen gör gott och tinar snabbt upp vårt kök. Fortfarande har vi fantastiska, soliga dagar och höstregnet som vi är vana vid verkar ha tagit en lång paus, och det gör absolut ingenting =)


Plockade in några blommor av luktärten innan frosten hann ta dem, och de fick ta plats i lilla hallen. Men det var egentligen inte det jag tänkte skriva om idag, utan om pyssel och shopping.

Ni har väl sett att Annie med fina bloggen Choices by Annie har en utmaning? Den här gången handlar det om lampskärmar. Jag har några idéer och hoppas att jag hinner förverkliga någon av dem innan utmaningen är förbi. Och jag vet ju att många av er som tittar in här är väldigt pyssliga, så kanske har ni också en fin idé om hur man gör om en lampskärm, och vill vara med i utmaningen? Ni hittar dit genom att klicka på bilden uppe till vänster på bloggen.


Kanske är ni mer intresserade av shopping än av pyssel? Eller...det ena behöver ju definitivt inte utesluta det andra... =) ÄNTLIGEN har en av mina absoluta favoritbutiker (som tyvärr inte finns i närheten av mig, men på många andra ställen i landet) slagit upp portarna till sin webshop! Även om inget går upp emot att vandra omkring i de härliga butikerna, så gissar jag att det kommer att bli en och annan beställning över nätet, för här finns alltid något som är jättebra att ha, eller så snyggt att man inte kan låta bli...



Webshopen jag talar om är naturligtvis Granit, och ni hittar dit genom att klicka HÄR. Happy shopping! =)

Önskar er alla en riktigt pysslig, fyndig dag!

16 kommentarer:

choicesbyannie sa...

Så spännande med ditt bidrag till upcyklingsutmaningen. Det ser jag framkomst.
Wow för granit och webshop. Den måste besökas genast.

Önskar dig en fantastisk dag
Kram
Annie

Änglarum sa...

Hoppas vi får se ditt bidrag sedan:) du som är så kreativ och har fina idéer ...luktärterna är ljuvlig, då har nog frosten tagit mina! Har inte sett efter än! Ha en fin torsdag! Kram Jessica

Änglarum sa...

Hoppas vi får se ditt bidrag sedan:) du som är så kreativ och har fina idéer ...luktärterna är ljuvlig, då har nog frosten tagit mina! Har inte sett efter än! Ha en fin torsdag! Kram Jessica

Ekenäsliv sa...

Låter spännande!!!
Visst är det härligt att vi har en så fin höst:)
Kram på dig!
/Anna

Hjärtruds Stuga sa...

Visst har vi väl en fin höst. Kanske lite väl kallt på nätterna men så fina dagar. Kul lamskärmsutmaning. Ska bli kul att se ditt bidrag.

Må så gott

Kram Karin

House and Garden by Bia sa...

Tycker också det ska bli kul att se ditt bidrag ;).....och du och jag har nästan lika klocka o hylla, hihi...kul!....har också klockan ovanför hyllan ;))...min favorit hylla ;)...........kramisar
Britt

Black Iris sa...

Låter verkligen spännande och ännu mer spännande att få se ditt slutresultat..

Kram Maidi

Marie maräng sa...

Vad kul och se vad du hittar på :)

Vad fint du har det på hyllan!

Önskar dig en härlig hösthelg!
Kram Marie

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en trevlig helg
kram Rosa

Anna sa...

En rolig utmaning, du kommer alldeles säkert få till något fint!
Ha en bra helg!
Kram Anna

VisaLiza sa...

Fint med luktärtor. Glömde att sätta det här hemma i år men det får bli ändring på till nästa år. Liza

No34 sa...

Annorlunda utmaning må jag säga med lampskärmar som tema...! Lycka till säger jag till Dig!
Så himla fina bilder du bjuder på!!
Tisdagskram från Kate

Marie maräng sa...

Tittar in för att önska dig en fin vecka!

Kram Marie

Huset på Backavägen sa...

Det ska bli riktigt spännande att se alla lampskärmar när det är dags. Jag ska ta en tur till Granit på webben. Jättefin hylla!
Kram Anki

Rapport till Vänfors sa...

Gillar dina fina luktärter, nästan så jag kan känna doften via skärmen:)
Kram Annika

House and Garden by Bia sa...

Trevlig helg önskar jag dej min vän!!!
Kram bia