onsdag 30 oktober 2013

Ommöblering i köket...

Nu verkar det vara lugnt ute igen efter regn och blåst som följde med stormen till oss. Som tur var blev det ju inte alls så farligt som väntat, åtminstone inte här omkring. Hur ser det ut hos er?

Långt innan vi flyttade hit, byggdes lilla torpet ut med kök och badrum. Vid ombyggnaden sparades de gamla ytterväggarna, som nu har blivit innerväggar, och jag gillar dem i massor. I somras inhandlades ett vitrinskåp som fick ta plats i köket. På den platsen stod tidigare vår stora träkista som nu har fått flytta runt ett tag, för att nu hamna mellan köket och hallen, mot timmerväggen.


Förutom att jag gillar kistan väldigt mycket för utseendet, så är den ju verkligen oslagbar förvaring. Nu används den för att förvara papper, plast, konservburkar, pantflaskor, batterier och annat som vi vill sortera. Perfekt att kunna sortera så enkelt, och ha utrymme för det så nära köket, och enkelt att ta med sig saker ifrån när det är dags att åka till tippen.

Kuddarna som landat på soffan kommer från H&M Home. Och har ni förresten sett julkollektionen? Jag tror jag vill ha alltihop... Men än får julen vänta, åtminstone en månad till tror jag... =)

Önskar er alla en riktigt trevlig höstdag!

9 kommentarer:

Hjärtruds Stuga sa...

Jag klarade mig också undan stormen. Praktiskt med en stor fin kista till sorteringen och så nära köket. Hos mig har det en förmåga att bli ståendes på bänken alldeles för länge.

Må så gott

Kram Karin

Huset på Backavägen sa...

Ååh dom väggarna skulle jag vilja ha i mitt hus! Så fint!
Kram Anki

Marie maräng sa...

Så skönt att stormen inte blev så farlig som de trott!

Här finns ingen storm så långt ögat når och det är jag glad för :)

Jätte läckert med ytterväggen som innervägg!

Vilket perfekt sorteringsstation! Det skulle jag också behöva... det blir så rörigt och trångt i köket.

Önskar dig en fortsatt fin vecka!
Kram Marie

choicesbyannie sa...

Så fantastiskt vackert, gillar väggen skarpt och håller med om att kistor är oslagbara förvaringsställen. Här har vi en till extrakuddar och täcken sen har barnen en till spel och kort och sådant. Perfekt.

Önskar dig en fortsatt fin vecka
Kram
Annie

House and Garden by Bia sa...

Jaa vi tar Halloween och alla helgons dag först....sen advent och jul, hihi....så fin kista och kuddarna på den...gillar väggen och alltihop !!!
Du har så fint!
kram bia

jennie sa...

Så tjusigt ni har det!!

Ha en fin dag <3 Jennie

Änglarum sa...

Hej!jätte fin kista! o visst rymmer de väldigt mycke..har en Amerika koffert i hallen,med så mycke saker i.så fin väggen ser ut :) ha en fin Allahelgona helg! kram Jessica

Mycket annat & lite betong sa...

Vilket perfekt ställe för sortering. Det måste ju vara enkelt att sortera.
Väggarna är jättehäftiga. Så vackert grånat trä!

Kram Agneta

Rosa i huset i vitt sa...

Klarade oss ifrån stormen här
ha en trevlig helg
kram Rosa