fredag 25 oktober 2013

Helg i sikte...

Sju grader varmt fast det är tidig morgon och det verkar bli ännu en härlig höstdag med behaglig temperatur. Såhär får det gärna vara riktigt länge, om ni frågar mig. Härligt att det fortfarande är riktigt skönt att vara utomhus utan att behöva frysa och snön får gärna vänta med att dyka upp tills det börjar närma sig jul. =) Dessutom är det ju fredag och en ny härlig helg är snart här!

Jag gillar när jag kan återanvända saker som redan finns här hemma, och extra roligt är det att försöka hitta nya användningsområden för gamla saker. När vi byggde oss ett tv-skåp i somras, så fick den gamla tv-möbeln flytta ut. Den var i tämligen välanvänt skick, så att sälja den vidare var ingen idé. Däremot sparade jag dörrarna med glas i som satt på möbeln, och de har nu fått ta plats i ett av våra fönster.


Två ljusstakar har också fått flytta hit och speglingarna från dörrarna, och från fönstret, ger ett riktigt mysigt sken om kvällarna.


Har ni några roliga planer för helgen? Hos mig kommer helgen förhoppningsvis att bland annat innehålla någon trevlig utflykt och lite mer smyckespyssel. Önskar er en härlig hösthelg!

10 kommentarer:

No34 sa...

Godmorgon Frun!
Japp, veckans bästa dag är här...igen!! Ser fram emot lite sovmorgon.
Klockan är inte ens halv sju, jag har redan hunnit med morgonbestyr, det viktiga morgonkaffet och en cykeltur till dagens jobb i vår grupplokal!
Önskar Dig en magisk fredag, kramis Kate

choicesbyannie sa...

Så fint det blev i fönstret. Gillar också att återanvända saker vi redan har hemma;)
Önskar dig en fin vecka
Kram
Annie

Black Iris sa...

Men nu blir jag riktigt irriterad på mig själv.. För ett par veckor sedan monterade vi ner ett gammalt fult vitrinskåp och åkte till tippen med hela härligheten.. Varför sparade inte jag också dörrarna? Det blev ju superfint som du gjort..

Kram Maidi

House and Garden by Bia sa...

Åh vad snyggt det blev....gillar fönster på det viset ;)))...här skiner solen och jag ska ner en sväng till stan idag.....mer kan du se vad jag ska göra på bloggen, hihi....
Ha en toppen dag min vän;)
Kram kram
Bia

Huset på Backavägen sa...

Det blev jättefint! Du är bra på att flytta runt och greja du! Ha en skön helg!
Kram Anki

LillyDorotea sa...

Har fått lusten att börja blogga tillbaka efter ett låångt uppehåll :)Och då måste man ju kika in hos alla fina bloggar igen och lämna ett litet spår :)Men så fint det blev! Återvinning när den är som bäst :)Ha en härlig fredagkväll!
Kram Åsa

Anonym sa...

Så fint det blev i fönstret, en toppen ide.
Ha en skön helg!
Kram Birgitta

Marie maräng sa...

Så fint det blev... klokt av dig att spara dörrarna!

Önskar dig en fortsatt skön helg!
Kram Marie

Rosa i huset i vitt sa...

Så snyggt det blev i fönstret
ha en trevlig helg
kram Rosa

Ekenäsliv sa...

Så fint o ombonat det blev! Och vilket jättebra tips!! Att återanvända dörrarna på TV-bänken, klurigt var det:-)
Ja, här har vi inte ens en TV-bänk...ÄN!! För det behövs onekligen;-)
Ha en fortsatt fin helg!
Kram Anna