söndag 22 februari 2015

Att ändra sig...

Idag har vi ett par plusgrader utanför dörren och snön singlar ner utanför fönstret. När den första snön föll förra året, uppskattades den inte alls från min sida, men efter vintern som varit känns det annorlunda...


För det är verkligen fantastiskt vackert när snön får ligga kvar, när det blir alldeles vitt utanför dörren och solen tittar fram och får träden att gnistra... När det blir en sådan där riktig vinter, när det inte bara töar och fryser på om vartannat, utan bara får vara fantastiskt vitt, då är vintern vacker!

Önskar er alla en härlig, vintervit söndag!

7 kommentarer:

choicesbyannie sa...

Visst är vintern vacker när den visar den sidan;) Här hade vi en grön gräsmatta igår och det kändes ganska härligt det med. Fast nu är den vit igen och det är faktiskt ok det med;)

Fin dag önskar jag dig
Kram
Annie

House and Garden by Bia sa...

Åh så vacker bild !...men nu vill vi väl ha vår...vi har haft vår väder ett tag nu, men såg att snö är på väg hit...hoppas bara det inte kommer allt för mycket...
Kram bia

No34 sa...

Vintern är vacker. var årstid har sin plats! Men nu vill jag också ha bar backe... Ca 5-40 cm snö ligger kvar i trädgården fortfarande.... Känns oändligt!!!
Önskar Dig en ny fin vecka, måndagskram från Kate

Änglar & Hjärtan sa...

Vad roligt att du tittade in hos mig! :) Och tack för dina rader hos mig!
Jag tyckte det var härligt att det kom snö... men nu får det gärna bli vår! Längtar efter plusgrader, sol och fika vid husväggen :) Tycker ändå den här vintern har gått otroligt snabbt!
Ha det gott! Kram!

Anneli sa...

Vintern är härlig och vacker när det är vinter på riktigt.........och det är det nästan aldrig här nere i söder.
Bara snöblask som idag.

Nä, nu längtar jag efter våren.

Ha det fint,
kramar Anneli

Huset på Backavägen sa...

Kikar in och önskar dig en fin vecka!
Kram Anki

Anna Svensson sa...

Hej!
Kikat igenom dina senaste inlägg. Vad mysigt du har det! Den där skänken är ju helt underbar...
Ha en bra dag!
//www.baraanna.se