måndag 28 oktober 2013

Vintertid...

Igår var det ju dags att ställa om klockorna igen, och varje år blir det för min del en fundering kring om det nu var framåt eller tillbaka klockan skulle den här gången. Men för något år sedan lärde jag mig att klockan ska ställas tillbaka när det är dags att ställa tillbaka utemöblerna, och tvärtom, vilket gör det lite lättare att komma ihåg. =) Och vi ställde faktiskt tillbaka utemöblerna igår också, för även om det fortfarande är ganska varmt ute, tror jag inte att vi kommer att sitta utomhus i möblerna mer i år.


Har ni något knep för att komma ihåg åt vilket håll klockorna ska vridas?
Hoppas ni får en fin start på nya veckan! Tack för att ni tittade in!

9 kommentarer:

No34 sa...

God morgon!!
Här tänker jag bara enkelt först fram sen tillbaka....
Önskar Dig en härlig vecka, och hoppas att det inte blir allt för hård storm som kommer in..
Kramis Kate

Hjärtruds Stuga sa...

Jag tänker som du. Trädgårdsmöblerna tillbaka...klockan tillbaka. Faktiskt så ställde vi in det sista igår vi med. De blir inte använda mer i år.

Ha en fin vecka

Kram Karin

Tinis vita hem sa...

Hej! Jag tänker på att vrida klockan mot sommaren (framåt på våren, bakåt på hösten).
Ha en fin dag!
kram Tini

Annes vita rum sa...

Samma här,nu är allt inplockat:) och tänket:) har jag inte funderat på:)
Önskar dig en ny fin vecka..kramiz

House and Garden by Bia sa...

Tänker samma som du med utemöblerna...men nu för tiden går det av bara farten att ställa om....men från början var det lite klurit att komma på åt vilket håll man skulle ställa om kl......
Hoppas nya veckan börjar bra....
Kram bia

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Petra! Har precis samma tanke som du vännen Väldigt smart! Ja nu börjar stormen Simone närma sig här,det märks! Vill bara att gubben ska hinna hem innan det blir för jäkligt! Kramelikram Gunilla

Huset på Backavägen sa...

Samma här. Igår kom det sista in i förråden och spadarna står redo... Jag har lärt mig att man har sommaren FRAMFÖR sig och sommaren BAKOM sig. Må så gott!
Kram Anki

Ekenäsliv sa...

Samma knep som du;-)
Men hu så mörkt det blir på en gång...
Och nu viner vindarna friskt där ute..
Kraaaam Anna

VisaLiza sa...

Försöker också att lära mig det där med hur klockan skall ställas om. Brukar tänka mig att klockan skall ställas mot sommaren. fram på våren och tillbaka om hösten. Kramar Liza