fredag 18 oktober 2013

Trevlig helg!

Vilken fantastisk höst vi har! Om en knapp vecka är det två månader kvar till jul, men solen skiner nästan varje dag och inte är det speciellt kallt heller, underbart! Måste lägga in lite höst i bloggen för att minnas den här härliga tiden när jag ser tillbaka. Inte på något sätt något fantastiskt foto, men åtminstone en glimt av alla vackra färger som finns häromkring just nu. Tittar ut mot skogen mellan två klargröna granar för att se lövträden skifta i vackra gula och röda nyanser.


Har hört att det kommit snö norröver, men jag hoppas det dröjer ett tag till innan den dyker upp här hos oss, just nu får det gärna bara vara väldigt färgglatt, soligt och lagom höstkyligt =)

Önskar alla som tittar in en riktigt fin hösthelg!

4 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Underbar höstbild! ja idag skiner solen här i Lidköping iallafall..Nä snön får vänta några veckor till..Sen ljuser den ju upp bra må jag säga...Kram på dej Petra / Gunilla

House and Garden by Bia sa...

Fin höstbild ;)).....här sitter jag och bloggar och tittar ut på äppelträdet som tappar sina blad och dalar ner när vinden tar dom....och solen skiner och lite vitt ligger på taken, för igår kom det liiite snö, som smalt på än gång...men lite vitt är kvar här o där....och nu ska vi få sol i flera dagar så nu blir det promenader ;))))......
Trevlig helg min vän!
Kram bia

Huset på Backavägen sa...

Härlig höstbild. Här har det kommit lite snö. Den låg inte kvar hos oss men i Säter som jag har varit i idag låg snön kvar och det var snorhalt på vägarna. Jag är inte riktigt redo för snö än, jag vill njuta lite mer av den härliga hösten som varit. Må så gott!
Kram Anki

choicesbyannie sa...

Härliga höst, även om jag gillar snön så får den gärna dröja lite till då jag måste få upp eklöven som ligger på gräsmattan innan snön. En nackdel när kommunen har en stor gammal vacker ek ståendes på andra sidan vägen;)

Önskar dig en fin helg
Kram
Annie