tisdag 15 oktober 2013

Att leta efter en känsla...

Hej på er! Nu var det riktigt längesedan jag var inne här och skrev något. Jag är för tillfället inte alls vän med min dator, som har fått ett elakt virus. Jag hinner inte mer än att lämna en kommentar hos någon, sedan vill den starta om. Och så får den starta om, och så försöker jag mig på ett inlägg, och så vill den starta om igen.

Jag får skylla mig själv eftersom jag förmodligen sagt i ett år att jag ska byta ut den gamla datorn, men inte fått det gjort.. Nu är det verkligen dags! Men fram till dess kanske det blir lite tunt med inlägg, för mitt tålamod är ju som ni vet inte alltid det bästa... =) Datorer ska bara fungera, eller hur? =)


Det har heller inte hunnits med mycket i pysselväg här då jag fick sådan väldig lust att städa och röja, och då är det ju bäst att passa på! =) Jag har börjat i ena delen av huset och tar mig sakta igenom rum för rum. Nu har jag äntligen nått fram till vardagsrummet där jag länge har önskat lite förändring. Jag letar efter en känsla som nu lämnar vittvitt och går åt det mer höstiga, bruna, beiga och gråa hållet.


Den gamla träpallen har fått flytta in i vardagsrummet tillsammans med den fina rostiga kannan som vi nyligen fick i present, och den lilla skålen i metall med några av mina favoritsaker har fått ta plats här. Även fönstren har pysslats om, och har fått nya gardiner och några kuddar har beställts hem till soffan. Men mer om det en annan dag, för nu är det dags för en tur till jobbet!

Tack för att ni tittar in och fortsätter att lämna så rara kommentarer! Hoppas vi ses snart igen!

2 kommentarer:

No34 sa...

Bråkiga datorer är det värsta som finns, upprörande.... minst sagt!!
Så fint med lite toner i brunt som bryter av!
Tisdagskram från Kate

Huset på Backavägen sa...

Vilken fin rostig kanna! Den gjorde sig riktigt bra där. Nej, datorer ska funka. Är så nöjd sen jag fick tummen ur och bytte dator. Min gamla tog hundra år att starta upp och rätt som det var blåskärmade den och stängde av... Morr! Hoppas det löser sig!
Kram Anki