onsdag 23 oktober 2013

Årets skörd...

Nu gissar jag att ni tycker att det räcker med inlägg med foton från mitt vardagsrum för ett tag. =) Det har ju blivit en del och det är och har varit riktigt roligt att pyssla om där inne. Men idag, något helt annat.

I år har det inte varit något stort engagemang vad det gäller vårt grönsaksland, men jag har ändå provat att så en del. Jag var dock inte så duktig med att förbättra jorden som tidigare och det märktes. Jag har definitivt inte heller några gröna fingrar, men tycker det är roligt att prova att så och man lär sig något nytt varje gång. Rädisorna blev det absolut inget av, men morötter fick vi några stycken, och här är några av dem.


Ett foto kan ju dock ljuga lite, och det ska sägas att inga av dessa små morötter är större än mitt lillfinger. Behöver jag säga att jag får handla fler morötter för att ha till grytan till söndagsmiddagen? =) Det får bli nya försök nästa år med mycket tidigare sådd!

Redan mitt i veckan och en ny härlig helg närmar sig med stormsteg! Önskar er en fin onsdag och en härlig resa mot helgen!

8 kommentarer:

choicesbyannie sa...

Hi hi så där såg några av våra morötter också ut. Tur jag har en pappa som odlat några rejäla morötter åt oss:)
Nu är helgen snart här, det går fort nu.
Kram
Annie

House and Garden by Bia sa...

"Söta" små morötter...alltid något,hihi......tycker nästan det är skrämmande vad tiden går fort...redan onsdag....här är vädret mulet..så det blir nog ett litet loppisbesök på en av mina favvo loppisar idag;))...fast jag skulle behöva vara ute i trädgården och fixa, men det får bli en annan dag ;)....
Kram bia

VisaLiza sa...

Fast de där små späda morötterna är ju de som är allra godast :) kramar Liza

Huset på Backavägen sa...

Du fick fler morötter än vi i alla fall, hihi. Jag har inte heller några gröna fingrar. Är inte tillräckligt intresserad tyvärr.
Kram Anki

Gunillasljusglimtar sa...

Hihihi,bättre små än inget eller hur! Jag har inte satt morötter iår så det får bli nästa kanske...Kraam Gunilla

Mycket annat & lite betong sa...

Roligt med egen skörd även om de inte är jättestora.
När jag odlade morötter blev de lagom för en hamster att hålla i tassarna, ca 3 cm långa. Mycket uppskattat! Av hamstern.
Men jag ska prova igen!

Kram Agneta

Änglarum sa...

Hejsan!
Så söta små morötter :) ja det blir inte alltid som man tänkt sig! men kul ändå..ja här skall bakas cupcakes framöver hi hi..det var med strössel i olika färger med,sånt är kul!även om man inte kan äta massa sött var dag inte!!..ha en fin helg <3 kram Jessica

Marie maräng sa...

Det sägs att storleken inte har någon betydelse :) Dom är säkert jättegoda!

Önskar dig en trevlig helg!
Kram Marie