måndag 21 oktober 2013

Mer nytt av gammalt...

En ny härlig oktobervecka har startat och jag sitter som vanligt vid köksbordet och lyssnar på knastret från vedspisen och känner hur värmen sakta stiger några grader. Ännu är det inte speciellt kallt i köket när man kommer upp på morgonen, så kanske vore det inte nödvändigt att elda, men mysigt är det hur som helst... =)

Jag pysslade vidare lite i mitt vardagsrum igår och ännu en blomkruka ordnades till, denna till mitt lilla myrsineträd som jag tycker mycket om. På den loppade favoritbrickan på bordet står nu trädet i sin nya kruka.


Även denna kruka fick en stomme i form av en sparad konservburk, och runt den lindade jag ett rep som loppades i somras. Hade turen att det var precis lagom långt för att räcka runt burken och eftersom jag till och med tycker att repändarna är ganska dekorativa, fick de förbli synliga och bli en del av konstruktionen. Krukan passade ganska bra ihop med de övriga sakerna som fått flytta in i vardagsrummet, så den blir nog kvar här.

Önskar er alla en fin start på denna nya vecka!

10 kommentarer:

Annes vita rum sa...

Fiffiga du:) riktigt fint blev det! Passar så bra med det lilla trädet.
Regn,regn och åter regn hos oss nu i två dagar,men plusgrader och det är jag tacksam för!
Önskar dig en ny fin vecka..Kramiz

Gunillasljusglimtar sa...

Jamne vad du piffar till det! Jättefint o robust ser det ut! Här regnar det o kaminen glöder också Kram Gunilla

choicesbyannie sa...

Så fint det blev, att göra krukor av konserver har jag aldrig tänkt på innan. Lägger du leca kulor i botten innan du planterar då eller. för det finns väl ingen innekruka som är så liten?

Önskar dig en fin vecka
Kram
Annie

Huset på Backavägen sa...

Superfin kruka. Jag är inne på att göra en lampa på liknande sätt och varför inte passa på att göra krukor i samma tema. Du är påhittig du!
Kram Anki

House and Garden by Bia sa...

Häftig kruka du gjort....har du klistrat fast repet på burken ?
Gillar den råa stilen ;)))
Hoppas allt är bra !!!
Kram bia

Gunillasljusglimtar sa...

Tack ska DU ha Petra för din omtanke,jaa jag SKA iväg på mina resor,banne mej:)) Måste ju börja tro själv nu på att det ska bli bra nån gång!Är lite pirrig nu men förväntansfull på behandlingen idag minsann ♥ Kram vännen..ps 18cm är min handled ds Gunilla

Marie maräng sa...

Vad fin krukan blev och passar verkligen tillsammans med ditt myrsineträd!

Fiffigt!

Önskar dig en fin vecka!
Kram Marie

Rosa i huset i vitt sa...

snyggt det blev
kram Rosa

No34 sa...

Det var ett helläckert gjort,
och snyggt. Bra tips, tackar och bockar för det!
Tisdagskram från Kate

Änglarum sa...

Hej! gillar också det rustika! så verkligen snyggt!! önskar dig en fin vecka..här har vi startat med kalas för min brors tjej som fyllde 30 i dag.. åh redan onsdag i morgon ,man hinner inte med..må så gott!kram Jessica