onsdag 24 augusti 2011

Redan onsdag och det känns som om veckorna flyger fram... Redan inne på tredje arbetsveckan efter semestern och allt börjar kännas lite som vanligt igen. Massor av roliga aktiviteter på gång, till helgen står det både kräftskiva, konsert, loppis och marknad på schemat, det blir verkligen full fart, så roligt!

Vår lilla skänk i köket har ni säkert fått se förut, en av de där platserna där det flyttas om en del. Köket är ju en plats där vi tillbringar en hel del tid, så här pysslas det en del...


Den nyinköpta ljusstaken fick plats bredvid mina gamla böcker som jag tycker så mycket om...


Gamla nycklar är en annan favorit som jag gärna loppar om jag hittar några. Söta att använda som pysseldekorationer. Fast just de här tror jag kommer från Miljögården..


Mina bakformar från förra årets Ölandsloppande, där jag hade räknat med att inhandla några stycken, fast butiksägaren buntade ihop dem alla i en påse och gav mig ett bra pris...då kan man ju inte låta bli?


Det blev ju inte så mycket loppat under förra helgen, men det blev lite shopping på webben istället. Så nu väntar man vid postlådan på fina saker, spännade! Så roligt att få paket eller kort istället för den vanliga bunten räkningar, eller hur?

Nu är det nog dags att smita iväg på jobb, men först en titt runt i blogglandia. Hoppas ni alla får en solig, härlig dag!



4 kommentarer:

Anette sa...

God morgon
Sitter här jag också innan jobbet :)
Vilka fina saker du hittat tag i .
Du hat så fint på din hylla o skänk.
Ha en fin dag på jobbet
Kram Anette

Så Vitt Jag Vet sa...

Gillar din rustika byrå i köket.. Är skoj att fixa om lite när andan faller på ..
Ha det bra!
Kraam
Sanne

Gunillasljusglimtar sa...

Gomorron! Väldans finasaker du loppat till dej o näthandlat! Alltid så kul när det dimper ner i postlådan oxå.Min man tyckte ett tag det var synd om brevbäraren! Men lusten legat nere lite nu men kommer tillbaka..Ha en bra dag på jobbet...Kramis Gunilla

Anonym sa...

Hej Petra. I helgen är det två loppisar en i Hökerum vid 9 och en i Grönahög vid 11. Men den i Hökerum verkar inte vara något vidare om det inte är så att det är två stycken där i helgen. För den ena ligger ute på nätet kolla in: hokerumsloppis.blogg.se Men min loppisvän är den som brukar ha mest koll så jag ska fråga henne om det var den hon hade tänkt att vi skulle på eller om det rent av är en till i hökerum den dagen;) Återkommer när jag vet mer. Paketet är postat och bör vara hos dig imorgon.
Önskar dig en skön kväll
ps. Jätte fint kök du har;)