måndag 22 augusti 2011

Kom ut i solen efter jobbet idag och upptäcker att det är underbart sommarvarmt igen! Fantastiskt!

Jag har fått och inhandlat flera pelargoner under sommaren, och kan inte riktigt förstå varför jag inte tyckt om blomman så mycket tidigare... Men som jag skrivit tidigare, det är säkert alla vackra och inspirerande bilder i mysiga blogginlägg som fått mig att inse hur fina de är!


Den här blev årets storfavorit, en appelblossom som snälla svärmor delade med sig av, de har så fina blommor...


Än så länge verkar de trivas bäst utomhus, de jag plockat in verkar bli lite ledsna... Undrar just hur det ska gå med vinterförvaringen.. Jag får nog läsa på lite. Skulle vara roligt att ta lite sticklingar också, och se om man kan få nya plantor till nästa år.


Men än så länge är det ju sommar och man kan njuta av de härliga färgerna i blomlådorna utanför!

Nu ska jag nog testa att måla några av de betongtavlor som tillverkades förra helgen och se om det kan bli något av dem.. Hoppas ni har en sommarvarm kväll hos er också!



5 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej! ja visst är pellisarna fina blommor! mina trivs bäst på den inglasade altanen :) för de gillar inte regn har jag hört? ja då har man varit på första föräldramötet för terminen! känns mer definitivt slut på sommaren! må så gott! kramiz Jessica

Anette sa...

Hejsan!
Ja håller med dej tyckte inte heller om pellisar nå speciellt förut ...tantblomma...kanske man blivit tant hi hi
Ha en skön kväll med mycke ljus o mys:)
Kramen Anette

Anonym sa...

Visst är pellisar underbara;) här är jag helt frälst i denna blomma. Dock har mina fått lite för mycket vatten i år (de har stått utomhus och de har regnat allt för mycket)

Önskar dig en skön kväll
Annie

Anna sa...

Jag gillade heller inte Pelargoner innan i mitt liv! Nu kan jag inte FÖRSTÅ det, de är ju underbara!
Kram Anna

Änglar & Hjärtan sa...

Pelargoner är underbara! :) En granne till oss har hela balkongen full och det ser så mysigt ut! Pelargoner i gamla sockerlådor har hon :) Fint!

Ha en fin kväll!
Kram Alexandra