söndag 4 augusti 2013

Ännu en dag i solen...

Det blåste ganska ordentligt här igår, men det var nog tur för när solen tittade fram blev det riktigt, riktigt varmt. Det blev ännu en härlig sommardag igår, med undantag bara för en kortare åskskur. Jag passade därför på att hålla mig utomhus igår och plockade helt enkelt med min lilla pyssellåda ut på gräsmattan. Sitta i solen och pyssla skulle jag kunna göra i flera timmar...underbart! =)

Igår blev det återigen lite smyckespyssel. Igår provade jag att sätta ihop flera läderremmar och hänga i en liten berlock och det blev både ett halsband och ett armband i den stilen. Fick också för mig att jag ville ha en ring i samma stil, men där tyckte jag att berlocken blev för stor att hänga på, så ringen fick istället bara en liten silverpärla. Såhär blev resultatet...


Och så måste jag göra en rättelse om öppettiderna för loppisarna i Limmared, som verkar ha öppet på tisdagar, men inte varje lördag som jag skrev igår. På lördagar brukar loppisarna bara ha öppet när det är auktion, och det är varannan lördag, har jag lärt mig nu. Tack snälla Annie för att du rättade mig! =) Tyvärr hittar jag ingen samlingssida för dessa butiker, så att man kan vara säker på när och att det är öppet, men jag lovar att tipsa om jag hittar en. Några av butikerna man hittar i Limmared är Ateljé Skogslyckan och Butik Torpdröm.

Men idag blir det utflykt till en annan fyndplats, nämligen till Moheda och Östregårds Antik & Loppmarknad. Vad hittar ni på denna fantastiska söndag?

4 kommentarer:

No34 sa...

Mysigt att sitta ute och smyckespyssla, och verkligen fint blev resultatet. Du är duktig du!!
Söndagen ska försöka tillbringas ute med ev bad...!
Önskar Dig en skön söndag, kramis Kate

Gerdis sa...

Jag har sytt en top idag, tur det var en snabbsydd för fy tusan vad det blev varmt i min lilla friggebod efter ett tag....sol och bad resten av dan!

House and Garden by Bia sa...

Hoppas du haft en fin dag...vi har haft 26 grader och sol....hoppas morgondagen blir lika fin ;)))
Fint pyssel du gjort!!
Kram bia

Anonym sa...

Snyggt!! Vad du är duktig! Kramiz Mamz