onsdag 29 maj 2013

Semester

Ja, nu kanske det har varit tillräckligt med trädgårdsbilder här för en stund, så nu får de nog vänta lite, eller åtminstone tills favoriterna aklejorna börjar blomma.. Och förhoppningsvis är det inte så långt bort. Hoppas också få se ett par nya sorter i trädgården i år, men det återstår att se.

Det har varit lite kallt här ett tag, men igår verkade vårvärmen vara tillbaka igen. En kylig morgon följdes av en fantastisk dag med sol och rena sommartemperaturen. Så nu är det semester! Nåja, inte för mig, jag får vänta några veckor till, men för en av mina bästa vänner, vedspisen...


Såhär års är det solen som får värma huset och det eldas inte alls inomhus. Visst blir det fortfarande lite kyligt på morgonen, men det tar inte många timmar innan vi har en lagom temperatur i torpet. Och nu hoppas jag att vedspisen ska få en riktigt, riktigt lång semester... Hoppas börja elda först i november igen...som tidigast.. För visst borde vi få en extra lång sommar nu när vi haft en så lång vinter? =)


På spisen finns ärvda och loppade ting som jag tycker mycket om. Är väldigt förtjust i den här gamla kannan som har stått här sedan den inhandlades på loppis för ett år sedan eller två. Helgens loppisrunda gav inga större fynd, men på en liten rundtur på Blocket hittade jag ett annat fynd som förhoppningsvis ska hämtas hem till helgen, och då blir det lite nytt till köket igen.


Under den här dagen mitt i veckan blir det lite jobb och kanske en liten tur på stan om det blir fint väder.

Ha en härlig dag!

5 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Jaadu,min kamin kanske får göra ett par eldningar till,hihihi..Brukar bara för min egen skull sätta fyr på lite stickor o några små björkvedsbitar..För jag bara älskar att elda.Fiina bilder du visar Petra.Jag har bara en Akeleja..Den är på G nu o VIT! Ha en bra dag ♥ Gunilla

VisaLiza sa...

Ja nu håller vi verkligen tummarna för en lång och ljuvlig sommar. Är sp trött på vinter och kyla att jag gärna hoppar över dem helt i år! Liza

Rosa i huset i vitt sa...

Ja vi hoppas på en lång sommar
kram Rosa

Anna sa...

Ja, låt oss få en låååång och fantastisk sommar - det behöver vi!
Kram Anna

Annes vita rum sa...

Så mysiga bilder du visar! Ingen värme hos oss alls,regnar nästan varje dag och högst ca 11 gr varmt.Men eldningen får nu semester som sagt:) Ha de gott..kramizar