måndag 6 maj 2013

Nytt i trädgården...

Här har det varit ännu en fantastisk helg med solsken under större delen av dagarna. Det blåser fortfarande ordentligt, men det har också blivit lite varmare.


Jag har tillbringat en del tid i trädgården och har också köpt in lite nya växter till vårt stenparti. Det kommer nog bli en del blommor framöver här på bloggen så att jag kan gå tillbaka under nästa år och minnas vad jag planterade, och var.. =)


Först ut i år blev en Rosenbräcka (Saxifraga Arensii), med små, små söta rosa blommor. Jag hoppas den ska trivas och att den breder ut sig fint mellan stenarna.


Jag planterade också en vit Trift (Armeria maritima 'Alba') som ännu inte ser så spännande ut...


...men som jag hoppas kommer få fina vita blommor, som bilden visade...


Sedan jag tittade in på bloggen sist har jag också hunnit med inte mindre än tre loppisbesök, härligt att säsongen äntligen är igång igen! Har inte fyndat i massor, men har haft lite tur... Men det får bli ett annat inlägg...
Hoppas ni får en solig dag och en fin början på denna nya vecka i maj!

7 kommentarer:

Livets gång & tankar sa...

Nu är det skönt att man kommit gång ute igen. Många härliga blommor du köpt. Hoppas dom trivs, men det brukar bli bra efter tag.
Vet inte när jag var på loppis sist, jätte länge sedan.
Önskar dig en härlig vecka med sol och värme.
Ktam Pernilla

MirEll sa...

Visst är det härligt att trädgårdssäsongen är här. =)
Ha en fantastisk dag. Kram Linda

OlgaA sa...

Det är så härligt att kunna pyssla i trädgården nu! Och njuta av värmen och friska luften!

Ha en fin vecka! kram/Olg@

Rosa i huset i vitt sa...

Hejsan fina blommor och kul med loppisbesök..här har inte hunnits med ett enda en på flera veckor'men hoppas att den här veckan kanske
ha det bra
kram Rosa

Unknown sa...

Åh ljuvliga blommor,de rosa gillar jag speciellt mycket;)

Roligt att du fyndat lite i alla fall. Här har det fyndats en del också;)

Önskar dig en härlig dag
Kram
Annie

House and Garden by Bia sa...

Fina blommor du visar...härligt att vara ute i trädgården och fixa...det har jag också idag...vädret har varit toppen...nästan 20 grader...men jag har räfsat också så jag är jätte mör i kroppen hihi....
Ha de bra!
Kram

Huset på Backavägen sa...

Spännande och se vad du har fyndat. Här blir det dåligt med loppisbesök, tyvärr. Fina blommor du har valt!
Kram Anki