onsdag 9 maj 2012

För att komma ihåg...

Tack för alla fina kommentarer om loppisfynden! Jag gissar (och hoppas) att det kommer bli fler att visa under säsongen. =) Som jag skrev i förra inlägget så har jag fått riktigt fina tips om loppisar som är på gång. Nu hinner man ju tyvärr inte besöka alla som man skulle vilja åka till, men man vill ju inte missa någon om man har chansen!

Vet inte hur det är med er, men mitt kom-ihåg är det lite sisådär med emellanåt.. Jag bestämde mig därför för att skriva ner några datum då det är fina loppisar och då mina favoritloppisar är öppna så att jag inte missar något fint fyndtillfälle. Nu ligger en liten almanacka i vänsterkanten på bloggen, som jag har tänkt att fylla på datum, tider och med nya roliga händelser om jag får reda på något som är på gång. =)



Nu blir ju almanackan lite lokal, hittills finns bara händelser nedskrivna som är i trakterna här omkring. Har ni något större event som ni vill tipsa mig och andra loppistokiga om, får ni gärna maila mig (torpliv@live.com) eller lägga en liten kommentar. Tror att vi är ganska många som gillar små utflykter och gärna åker några mil för att besöka en större loppis om det finns chans till fina fynd =)

Tack än en gång för härliga kommentarer och tips! Hoppas ni får en riktigt fin dag! Här har dagen börjat med regn, men det behöver nog vårblommorna nu! Och efter regn kommer solsken... =)

8 kommentarer:

kathas kortmakeri sa...

Ja visst kommer sol efter regn....
Kul med listan du gjort!
Ha en fin dag.
Kram Katha

No34 sa...

Ja, minnet är si så där här med!! Gullig komihåg almnacka!! Här regnar det idag, men de behövs!! Blir lite pyssel och bak med dagbarnen inne idag då!!! Kram Kate

Anonym sa...

Åh vad bra att du gjort det som vi inte tänkt på;) här kommer ett datum till;) 19 maj Tvärred SMU och det kommer även bli en bordsloppis i Gällstad den 27/5. Återkommer när jag vet fler loppisar;)

Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Blir nog solsken nu och visst är det en härlig tid vi går till mötes med alla loppisar .

Kram Rosa

Gardenhouse sa...

Vilken fin och omtänksam ide av dig med kalendern.
Trevlig helg,
Sussi

Maria sa...

Vad mysigt med lite utflykter. Finns inget bättre om vädret inte är bada väder än att åka runt lite.
Kram Maria

Maria sa...

Jo Torpkringeläng strax utanför Alingsås mot Vårgårda. Har fik och loppis varje lördag. Världen goaste fika....
Kram Maria

Mycket annat & lite betong sa...

Vilken rolig och bra idé med almanackan!
Vi var på bakluckeloppis i söndags och sålde lite grejor. Det börjar bli fullt här hemma.

Ha en trevlig söndag!
Agneta