tisdag 14 juni 2011

Njuter verkligen av den här tiden när trädgården är full av blommor och man kan fylla hemmet med små vaser med blommor i olika färger...


Här blev det lite blomster i en kanna från en av våra senaste loppisturer. Tror att jag gav en tia för den...


Dessa kannor är inte värda många kronor idag, men vad gör väl det? Jag tycker de är fina och det är roligt att veta att den förmodligen använts flitigt en gång och att någon lagt ner tid på att laga det fina handtaget när det gått sönder...


Det blev fler söta fynd under helgens tur, tycker att det är så väldigt roligt att plocka upp de fina sakerna när man kommit hem och leta upp en passande plats. Det börjar bli en del saker på våra bänkar och i fönstren, men det är ju bara roligt... Av någon anledning är det mycket lättare att ställa fram saker än att plocka bort.. =)

Önskar alla en fin tisdag!

3 kommentarer:

Anette sa...

Jättefin kanna ,så roligt med loppisar alltid finns de nått som vill följa med hem :)
Ja nog kan de bli lite mycke med saker här o där men man får flytta runt hi hi blir som att möblera om nästan hi hi
Fin blogg du har första gången jag är in o kikar.
Ha en fin dag
Kramen Anette

Änglarum sa...

Hej Petra!

Det är så mysigt att titta in till dig ♥ måste fråga hur får du den naggade ramen runt dina bilder? använder du något foto program.ha en go kväll! kramiz Jessica

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Så fin kanna! Letar ofta efter sådana när jag är på loppis men det är alltid någon som hunnit före! =) Precis som du älskar jag när tiden satt sina spår, att man ser att någon använt och vårdat ömt.
Ha det gott!

kram Emma