måndag 9 juni 2014

Ett fynd som kräver fler fynd...

För ett par veckor sedan var det loppis alldeles i närheten av där vi bor, och då var vi så klart tvungna att åka dit och ta en titt, och visst blev det några fynd. Ni vet, ibland hittar man saker som man bara tycker om, fast de är lite nötta, eller kanske till och med trasiga...


Det här är precis ett sådant fynd. Den här lampan tror jag skulle passa fint i vårt kök, men visst var den lite ledsen...


Sladden till lampan har verkligen sett bättre dagar, och den behöver bytas ut. Jag har stor respekt för el och när en sladd spretar och har öppna trådar, då vill jag inte använda den. Här behövs en ny. Dessutom saknar lampan skärm, jag gissar att den kanske gått sönder, eller fått nytt liv hos en annan lampa.


Så det här fyndet kräver alltså lite fler fynd, och i helgen som var gav vi oss därför ut på nya loppisturer. Hur det gick får jag berätta om i ett annat inlägg, för nu är det bestämt dags att åka iväg till jobbet.

Önskar er alla en härlig start på nya veckan!

3 kommentarer:

choicesbyannie sa...

Ser fantastisk ut. Tror du kan göra underverk av den.

Önskar dig en fin dag
Kram
Annie

House and Garden by Bia sa...

Jaa det är ju bara fantasin som sätter gränser...blir säkert bra det där ;)
Kram bia

Anonym sa...

Vilken härlig lampa det kommer att bli!
Kram Birgitta