fredag 23 januari 2015

Fredag med frukosttips

De här senaste dagarna har verkligen rusat fram, och plötsligt närmar vi oss helg igen, härligt!

Tittar idag in med ett litet frukosttips, då jag hittade en riktig favoritpryl till oss här hemma när vi var ute på en liten shoppingtur. Tidigare har jag alltid tagit med en smörgås för att äta till frukost på jobbet, och efter jobbet har det blivit ytterligare en smörgås till kvällsmat. Har sedan hösten försökt minska ner på brödet, men det har inte varit lätt att ersätta, speciellt jobbfrukosten, med något annat, eftersom smörgåsen är så lätt att göra och enkel att ta med sig. Nu har den där smörgåsen äntligen bytts ut mot yoghurt och min nötmix av mandel, hasselnöt, cashewnötter, valnötter, solrosfrön och pumpafrön, fantastiskt gott!


Prylen som gjorde det möjligt är en mugg från Sagaform som jag hittade i Önska-butiken här hemma i stan. Lätt att ta med och nötterna håller sig knapriga och fräscha tills det är dags för frukost. Toppen helt enkelt!

God frukost, och fredag, önskas alla er som tittar in!

7 kommentarer:

choicesbyannie sa...

Vilken fantastisk mugg. Förstår att du är glad över den. Här har brödet också fasats ut, nu äter vi det väldigt sällan (till soppa eller lyx kvällsmat) Men det har inte varit lätt att komma på fungerande ersättningar, men det går.

Härlig fredag önskar jag dig
Kram
Annie

Stolpås Gård sa...

Vilken smart mugg!!! Och gott låter det. Själv tar jag en smoothie till frukost varje morgon.
Trevlig helg,
Sussi på Stolpås

House and Garden by Bia sa...

Det låter gott det där ;) Tack för tipset!
Önskar dej en trevlig helg!
Här är det 18- så det blir att vistas inomhus !!...men redan i morgon ska det bli mildare...då blir det en prommis;)
Kram bia

Anneli sa...

Aha...........finns det sådana smarta muggar.
Då kan man ju fixa egen "blandning"...........gör också egen musli.
Gillar ingen annan.
Eftersom jag är glutenintolerant så letar jag brödersättningar ständigt........

En fin helg ,
kramar Anneli

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en fin helg
kram Rosa

Anonym sa...

Vilken smart mugg, kan bli nästa tillskott i skåpet. Försöker också att undvika för mycket bröd.
Kram Birgitta

Änglarum sa...

Hej hej! ja den var bra muggen < tack för tipset..Ha en fin slutspurt på Januari <3 kram Jessica