onsdag 21 januari 2015

Att passa på...

Häromdagen var jag på Blomsterlandet och köpte mig ytterligare några lökväxter, och dessutom gjorde jag några fina reafynd.


Bland annat fyndade jag ett fint lavendelträd för en liten peng. Den fick ta plats i köket, på den stora vågen tillsammans med min mjölkudde från H&M, favoritkorgen med flaskorna och den fina skylten som jag fått av en mycket god vän.


Nu är frågan om jag lyckas hålla det vid liv till sommaren för att få se det blomma. Jag är ju inte direkt känd för att ha gröna fingrar, och temperaturen i köket varierar från allt mellan omkring 13 och 25 grader under vintern, så vi får väl se vad det lilla trädet tycker om det... Och så ska det visst vattnas också.. =) Nåja, vi får se hur det går, men för nu tänker jag bara vara glad för det lilla trädet och försöka pyssla om det så gott det går.

En glad onsdag önskas alla er som tittar in!

4 kommentarer:

choicesbyannie sa...

Men så sött träd. Håller tummarna att du kommer få se de blomma i sommar.
Fin dag till dig
Kram
Annie

House and Garden by Bia sa...

Med omtanke kan man komma långt, hihi...du ska se att trädet kommer att trivas bra hos dej ;)...
Ha en fin vecka!
Kramis bia

Gunillasljusglimtar sa...

Nämen så fint det blev Petra! Usch bara tycker mina blommor dör här hela tiden.Fast har en Azalea så fin o en Hortensia som jag sköter med varm hand:) Ha det gott Kram på dig på kramdagen idag ♥ Gunilla

No34 sa...

Åh , vad fint det blev tillsammans hela arrangemanget.
Lavendeln var väldigt lik ett Olivträd... eller?!
Mina gröna fingrar har nog vuxit inåt i handen.... Kram Kate