lördag 23 augusti 2014

Redan dags...?

Ingen förändring i vädret igår, och inte idag heller, här fortsätter det att regna. Det gör mig inte så mycket egentligen, även om det förstås är mycket härligare med sol. Men nu tycker jag att det börjar bli lite kyligt om kvällarna och man känner sig riktigt frusen fast man fått krypa ihop i soffan under en filt. Och likadant var det igår kväll, och då tände vi faktiskt upp kaminen en stund. Riktigt härligt att känna värmen sprida sig, se lågorna, känna lukten och höra det sprakande ljudet från kaminen. Men att elda dagligen hoppas jag att vi inte behöver göra ännu på riktigt länge...



Förvisso har vi ganska gott om ved i år, men så ska den ju också räcka i flera månader, kanske ända fram till maj eller juni. Skriver upp en notering till mig själv att det är dags att köpa in några extra filtar och ett par riktigt sköna raggsockar... =)

Jag tror bestämt att hösten är på väg?

6 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Såå gullig skylt med nyckeln! Jaa du vi prata precis om vårt vedförråd HUUR länge det ska räcka?!Jag älskar filtar o sockar,gubben gillar inte filtar.
Hahaha så olika man kan vara! Fast han tycker mycket om mattor! Smaken är som baken delad,som tur är:) Här i stuganmåste vi rensa med jämna mellanrum för det kommer inte plats å mycket,bara gobitarna! Kram på dej Petra ♥ Gunilla

House and Garden by Bia sa...

Ja visst är hösten på väg...lite för tidigt bara tycker jag...men annars gillar jag hösten ;)
Ha det gott!
Kram kram

choicesbyannie sa...

Jo visst verkar det onekligen så att hösten har gjort sitt inträde. Men det kan finnas väldigt många fina dagar på hösten också;)

Önskar dig en härlig helg och hoppas på lite uppehåll.
Kram
Annie

Huset på Backavägen sa...

Hoppas inte heller att det är dags att elda dagligen men en mysig brasa är något visst och det blir så härlig värme. Vilken fin liten altan ni har, mysigt!
Kram Anki (som ska leta på sina mystofflor)

Anna Wahlstam sa...

Burrr säger jag... Men så sa de på nyhetsmorgon att en indiansommar kan vara på väg in i början på september:)) Det tycker jag låter mycket härligt!
Ha de gott!
Kram Anna

Änglarum sa...

Hej! ja du för varje dag känns det mer o mer som höst!! jag köpte några små pumpor o cyklamen på torget..känns som sommar blommorna gjort sitt snart..nu regnar det visst igen!! ja nu är veckan påbörjad i af..ha en fin sådan <3 kram Jessica