fredag 29 augusti 2014

Fredag...

Tittar in med en liten fredagshälsning till er och med ett foto av en gäst som besökte oss häromdagen...
Nej, jag gillar egentligen inte när de är i trädgården eftersom de äter upp mina blommor. Å andra sidan behöver jag aldrig klippa i ordning mina bärbuskar heller, det fixar rådjuren åt oss... Inte har jag hjärta att skrämma iväg dem heller. Det går ju inte..?


Mina schersminbuskar verkar vara riktiga favoriter men i år hann jag se hela två blommor innan de åts upp. Funderar på att flytta buskarna närmare huset till nästa år, och hoppas att rådjuren inte vågar sig så nära, och då kanske jag kan få se några blommor till...

Jag undrar om man kan göra en deal med dem? Ät gärna äpplen, men inte blommor? Eller...jag kan odla lite extra blommor, som ni kan få äta upp, om jag får behålla schersminen? =)
Hur gör ni för att hålla rådjuren borta från blommorna?

Önskar er alla en riktigt fin helg!

5 kommentarer:

Helen sa...

Jösses vad söt! Riktigt bra kort! Vi har en mamma med två bebisar som springer runt här hemma. Tur jag inte har tid med blommorna ��. Dom får äta vad dom vill här ��.

choicesbyannie sa...

Å en sådan söting. Här har vi turen att de inte går upp på trädgården (den är lite upphöjd) men jag ser dem ofta i de angränsade skogspartiet där de mumsar på skogsäpplen som bara den,)

Fin helg till dig
Kram
Annie

House and Garden by Bia sa...

Visst är dom vackra...vi hade två stycken på gården här på torpet igår kväll...stod bara och tittade rakt på mej...vi har massor här kring oss...dom äter upp rödbetsblasten också, haha...men nu har vi satt el stängsel kring det vi sått, så nu får grönsakerna vara ifred ;))
Trevlig helg!
Bia

Huset på Backavägen sa...

Vilken sötnos men aj aj för trädgården. Önskar dig en skön helg!
Kram Anki

Anneli sa...

Har nog inga bra tips på hur man kan få rådjuren att låta bli godsakerna i trädgården.............man få nog låta de hållas.

Önskar dig en fin helg,
kram Anneli