söndag 23 september 2012

Loppislycka...

Det blev en liten loppistur igår också, men jag fick inte med mig en enda sak hem. Ett par saker fick ju iallafall följa med mig från förra helgens tur, och nu har jag försökt få dem att fastna på bild.

Hittade bland annat en fin salubrinflaska, som jag säkert betalade några kronor för mycket för, men den kunde jag bara inte lämna kvar..


Det roligaste fyndet från förra veckan var nog ändå den här...


Ser kanske inte så spännande ut? =) Det här är en gammal, och riktigt välanvänd, plånbok för ransoneringskort. I plånboken finns olika fack för olika typer av kort. En del kort fanns också kvar i plånboken, tillsammans med ett gammalt vykort, några gamla frimärken och små handskrivna lappar.


Och på samma loppis hittade jag, förutom det som fanns i plånboken, en bunt till med olika ransoneringskort.


Här finns kort för bröd, potatis, mjöl och en massa annat. Gissar att vissa av dem kommer att användas till diverse pyssel och det skulle vara riktigt roligt att skaffa ett litet bord och låta de fina korten bli en vacker bordsskiva under glas.

Men än så länge får de bara ligga här hemma och vara vackra precis som de är =)

Hoppas ni får en skön söndag och passa på att njuta av inomhuspysslande när höstrusket gör att man inte vill vara ute. Eller kanske njuter ni av att ha en riktigt lat dag? För visst måste man få unna sig sådana ibland också? =) En härlig inredningstidning, en kopp te och några tända ljus tycker jag är ett fint recept på en mysig höstsöndag!

4 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Härliga saker du har köpt på loppis.
Har också en liknande flaska (samarin flaska). Korten var ju verkligen häftiga!
Ha en fin höstdag!
Kram

VisaLiza sa...

Spännande fynd du gjort! Här hemma hittar jag då och då gamla samarinflaskor när jag gräver i trädgården! Flera har varit hela och fungerar som prydnad. Var nyligen hemma hos en gammal dam som gjort en tavla av sina gamla ransoneringskuponger. Riktigt häftigt. /Liza

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad roliga loppis fynd du gjort, spännande med ransoneringskupongerna. Ha en härlig kväll. Kram Mimmi

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej! Klart du ska få se stolarna sen, kika in imorgon eller på Tisdag :) Fina fynd du gjort! Flaskan förstår jag att du inte kunde släppa. Kram & ha en fin vecka