lördag 22 september 2012

Fångad i bur...

I somras loppade jag en fågelbur, som förvisso är av det nyare slaget, men som jag tyckte var väldigt fin ändå, med ett lite annorlunda tak och fina dörrar. Har nu placerat lite pynt i den och tanken är att den ska få bli lite mer ompysslad framöver...


Nu har den fått ta hand om några av mina gamla böcker, en söt tag, en liten ljuskrona och en blomma.


Min snälla karl har hjälpt mig att spraya den vit och att fixa en ny botten till den, och nu har den fått flytta in på vår övervåning.


Tror att den här kommer bli en riktig favorit att pyssla med, nu när den har fått nytt utseende. Så här såg den ut när vi köpte den, och den var faktiskt riktigt fin som svart också, men vitt fick det bli...


Hittade en liknande, betydligt äldre bur i en butik igår, som var alldeles rostig och fantastiskt vacker. Får jag tag på en bur till får den nog tillbringa vintern utomhus för att få en rostig yta istället. Jag är ju tokigt förtjust i rostiga saker.. =) Men jag gillar verkligen den här vita också, så här har den fått ta plats på första parkett framför fönstret på övervåningen.


Tror bestämt att det blir ännu en liten loppistur idag för att se om det finns några fina fynd att ta med hem. =) God loppislycka önskas alla er som också har planer på en sådan tur, och en härlig dag önskar jag er alla som tittar in!

8 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Jättefin bur , med härligt innehåll.
Det kan man ju variera, efter årstid eller behag.
Önskar dej en trevlig lördag.
Kramen Bia

Annes vita rum sa...

Men så fin den blev:)hoppas på en bra dag,med flera fynd....
kram/Anne

Anonym sa...

vilken tur du inte tvekade utan
köpte den /kram Lena

Rosa i huset i vitt sa...

Jättesnygg.. den var fin som svart med men finare som vit
ha en bra helg
kram Rosa

Vita Falkens Lantliv sa...

Snygg! Fin både som vit och svart:)

Kram Susanne

Hajan sa...

den blev ju jättefin.Hittade Dig hos Romantiska ting.
Trevlig blogg Du har.
kram

katha´s kortmakeri sa...

Så fint du pysslat till det...
Härliga bilder.
Hoppas du hittade något kul.
Kram Katha

Unknown sa...

Så vacker bur och som du säger så roligt att få pyssla om den och byta saker i den efter humör och årstid;)

Synd att det inte blev några fler loppisfynd igår men det är ju en loppisdag även idag;)

Själva inhandlade vi massvis med saker till vårt tv-rum, plädar, kuddar och annat smått höstmysigt. Nu börjar det äntligen ta form vårt tv-rum;)

Önskar dig en härlig söndag
Kram
Annie