fredag 20 april 2012

Säsong för favoriterna...

Fortfarande ganska kallt här hos oss men nu kan inte vårvärmen vara långt borta, hoppas på härligt väder till helgen så att man kan vara ute och pyssla! Fick ett reklamblad av blomsterhandlaren där sidorna var fyllda av härliga bilder på olka sorters pelargoner! Längtar tills det är dags att låta de övervintrade pelargonerna flytta ut igen och säkerligen blir en och annan ny inhandlad också. Den här bilden tog jag i höstas när några av mina fick flytta in till symaskinsbordet när det började bli lite för kallt.
Nu har de fått stå inomhus över vintern och jag hoppas att de nu ska växa till sig igen och att det blir så pass varmt att de kan få flytta ut i solen.
Mårbackan är ju en fantastiskt vacker sort som jag tycker mycket om, men min favorit förra året blev nog ändå denna, som jag tror kallas Appleblossom. Vilken är er favorit bland pelargonen?
Nu är det dags för lite jobb igen, sedan ser jag fram emot en lugn kväll med en lång stund framför datorn för att se vad för roligt som hänt i bloggvärlden under veckan. =) Önskar er en underbar helg!

11 kommentarer:

katha´s kortmakeri sa...

Vilka fina pellisar,du har gröna fingrar du.
Mårbacka är nog en som ligger mej nära hjärtat.
För mig blir det att köpa allt nytt alla har frusit i vinter,tyvärr.
Ha de gott!
Kram Katha

K R I S T I I N A sa...

Vackra!!

Anonym sa...

Åh så ljuvliga de är... Här gillas dem alla...;)

På lördag drar loppissäsongen igång... Den börjar i Timmele (norr om Ulricehamn, hm tror det är norr.. ja ja utanför Ulricehamn) Kl. 09.00 drar det igång;) wiiii ska bli sååå roligt;)

Önskar dig en härlig helg
Kram

Gardenhouse sa...

Vackert!
Jag köpte mina 2 första Mårbacka på mässan förra helgen. Appleblossom är ju underbar, min ena har dött så jag hoppas den andra klarar sig ;)
Jag har en Rosenpellis jag gillar skarpt med.
Trevlig helg!
Kram Sussi

Änglarum sa...

Hej!visst är de underbara pellisarna..hoppas dina klarat vintern,vilket tyvärr inte mina gjorde!men det finns ju nya att köpa ;=) trevlig helg vännen.kram Jessica

Anonym sa...

Så mange flotte planter du har,
nydelige bilder. :))Her er det
også kaldt brrr nordavind.
Klem Mette.

Unknown sa...

Mårbacka är min favorit, men nu blev jag sugen på att inhandla en å annan Appleblossom....:) Tänkte försöka mej på att övervintra mina i år, blir ju lite dyrt med ett trettiotal varje vår, men å va kul de e när dom äntligen finns till salu <3 Kram Fiddeli

veronicasvita sa...

Söta du, du vann ju Balders Hage utlottningen!!
Ååh vad roligt!!
Grattis kramar från mig/ Veronica

Anna sa...

Mårbacka är min favorit...Men jag fick en appelblossom förra året och den var ju alldeles underbar den också!!
Kram Anna

Vita Falkens Lantliv sa...

Så många fina pellisar du har! Appelblossom var verkligen fin:)

Kram Susanne

veronicasvita sa...

Godafton!!
Ville bara säga att det är jättekul att du vill vara med i min lilla utlottning!
Önskar dig en fortsatt trevlig kväll!
Kramar Veronica