torsdag 30 oktober 2014

Nästa projekt...?

Knappt har vi blivit färdiga med ett projekt, innan jag börjar fundera på nästa... Det finns en hel del jag skulle vilja göra även inomhus, så nu när altan och farstu blivit klar vill jag gärna dra igång nästa lilla projekt. Och det här känns ändå som om det skulle vara lite lagom mycket jobb, att göra om i vår lilla hall.


Idag har vi ett stort skåp stående här, och det är förvisso väldigt praktiskt, det sväljer en hel del jackor, skor, mössor och vantar, men det tar också väldigt stor plats. Här skulle jag istället vilja ha en öppen yta med möjlighet att hänga jackor på stång, men det måste förstås också finnas utrymme för alla skor och dessutom sjalar, halsdukar och annat. Det hade också varit fint med en liten sittplats där man kan slå sig ner när man tar av och på skorna.

Jag har inte på något sätt en färdig plan ännu, men mina tankar går mot industristilen och det lite mer rustika. Var nyligen i favoritbutiken Granit och såg en riktigt fin klädhängare och en pall i vacker metall och en hel del andra detaljer som såg ut att vara gjorda av gamla rör. De mesta fanns både i grå metall och i kopparfärgat. Jag tänker mig en fondvägg av tegel där skåpet idag står, ett härligt trägolv, eller möjligen sten och så självklart något nytt på de andra väggarna. Men sedan ska det också passa in i vårt lilla hus, och kunna smälta ihop med det närliggande köket. Som sagt - långt ifrån färdigtänkt...


Men visst är det så att den roligaste biten ibland är att fundera och planera och leta inspiration? Och kanske tar det (väldigt) lång tid innan vi faktiskt sätter igång projektet och fram till dess ska jag njuta av att bläddra i tapet-, golv- och inredningskataloger och fortsätta bli inspirerad.

Önskar er alla en härlig, inspirerande dag!

3 kommentarer:

choicesbyannie sa...

Å det där med att planera för omflyttning är ju oftast det roliga. Här har jag också en plan för ett rum men som tyvärr medför omflyttning i fyra rum totalt. Sen hade vi behövt fixa i ordning i barnens rum, köket behöver sig en omgång.... Ja du ser. Listan har blivit lite för lång så jag har för tillfället lagt allt på is;)

Fin dag önskar jag dig
Kram
Annie

House and Garden by Bia sa...

Det lät väldigt bra iaf....gillar det rustika och industristil ;)...åh så mycket jag vill förändra om här också...både ute och inne...få se hur det blir en dag...
Kramis bia

Marie maräng sa...

Tycker det låter riktigt bra tänk på grejer och material till hallen!

Visst är det roligt med planering och så innan man ska dra i gång ett projekt.. Bara man inte drabbas av beslutsångest :O

Önskar dig en fin fin helg!
Kram Marie