fredag 5 oktober 2012

Årets sista blomma....

En underbar fredagsmorgon har precis startat och jag har en trevlig arbetsdag att se fram emot innan det är dags att ta helg. Tittar in som hastigast med vad jag tror kommer att bli årets sista blomma i vår trädgård...


Vi har en fin klematis, som jag tror heter Madame Le Coultre, som förra ägarna lämnat kvar i trädgården och som nu klättrar upp mot ladugårdsväggen. Den blommar sent på året med stora vita, vackra blommor, och flera stycken verkar vara på väg...


Det ser ut att kunna bli ganska fint väder till helgen och jag hoppas att vi får chans att höstpyssla lite i trädgården. Vad har ni för planer för helgen?

Önskar er en fin fredag och en härlig helg!

7 kommentarer:

katha´s kortmakeri sa...

Vilken vacker blomma.
Här ska julpysslas,gå på 80-talsfest å allt de tråkiga du vet...
Kram Katha

Unknown sa...

Åh vilken otroligt vacker blomma, en sådan skulle jag vilja ha;)

Här blir det barnmarknad och loppis på Åvalla i helgen och kanske kanske kan jag klämma in lite höstande i trädgården med;)

Önskar dig en härligt ljuvlig helg
Kram
Annie

Gunillasljusglimtar sa...

Hej söta du! Jaa dessa vackra blommor ändå! Tänk vad dom förgyller livet ♥ Denna helg blir besök hos minsta barnbarnet Bror o hans föräldrar,mannens dotter o man! Ska bli så kul att träffa dom igen...Jag köper alltid med lite trevligt så det blir lite att öppna för dom.Söndag ska vi kolla på ett annat barnbarn som har sin cross avslutning här i LIDKÖPING! Passar ju perfekt! Ha det gott nu Petra ♥ Gunilla

Marie maräng sa...

Vita blommor är dom vackraste.. Din klematis är verkligen fin.

Jo, du! Imorgon blir Ladies Night med mat och dryck (fick det i födelsedagspresent i våras)

Önskar dig en skön helg!
Kram Marie

Änglarum sa...

Hej! den vita clematisen är så fin..men som du skriver så är det nog årets sista.här blir det jobb för hela slanten!önskar dig en fin helg ♥ kram kram Jessica

House and Garden by Bia sa...

Fint med vit klematis, jag har en skarp blå färg på mina som har blommat ut o börjar vissna ner.
I helgen ska jag bl.a. måla ett gammalt bord som jag ska ha som skrivbord o göra en liten data hörna i ett större rum...ska bli såå kul att fixa (blogghörna fniss).Sen blir det lite mys också!
Kramen

Rosa i huset i vitt sa...

Ha en bra helg ..här är det jobb som gäller ,men det gör inget att jobba i helgerna ..då är man ju ledig på vardagar och det är rätt så skönt det med
kram Rosa