onsdag 8 januari 2014

Åter till vardagen...

Sitter nu och skriver vad jag insåg kommer att bli inlägg nummer femhundra, och jag måste titta en gång till inläggsstatistiken, kan det verkligen stämma? Jo, det har tydligen gjorts en hel del inlägg här på bloggen under åren då jag har haft mitt lilla hörn här i blogglandet. Det har visst blivit en del pyssel, och jag hoppas att det blir mer av det under året.

Vill skicka ett stort tack till alla er som lämnat fina hälsningar till mig under jul och nyår då det har varit paus här på bloggen, de värmer verkligen! Hoppas ni har haft underbara jul- och nyårshelger och att ni fått fira dem precis som ni önskat. Hoppas också att ni fått chans att ha lite extra ledigt och fått njuta av härligt lata dagar!

Julen låg ju riktigt bra i almanackan och här har det varit långledigt och hunnits med en liten resa, flera julfiranden, nyårsfirande förstås och det har blivit många träffar med vänner och släktingar, precis som de här helgerna ska vara! Men hur vacker den än är, julen, så blir den nu utflyttad och får göra plats för kommande vår, och som jag längtar! Gissar att vi har ett par kalla månader kvar framför oss, men sedan hoppas jag att vi får vår, och gärna så snart som möjligt!


Hur ser det ut hos er? Är ni tillbaka på jobbet och inne i vardagen igen? Visst skulle jag kunna tänka mig några dagar ledigt till, men visst är det också ganska skönt att komma tillbaka i rutinerna igen? Det är dags för mig att ta mig till jobbet igen, och sedan hoppas jag på en lång stund framför datorn så att jag kan läsa ikapp för jag gissar att det lagts ut en hel del fina inlägg hos er under de här veckorna. Ser fram emot ett nytt härligt bloggår 2014!

7 kommentarer:

Härliga Livet sa...

God fortsättning till dig.
Visst har det varit sköna lata dagar, men även skönt att komma igång igen och få rutiner.
Ha en bra start på jobb veckan.
Kram Pernilla

No34 sa...

God fortsättning till Dig!
Japp, julen är nu väck, gräset fortfarande grönt, och nyårslöftet är bestämt:
Att ta hand om mig själv i år!!
För när man inte gör det så får man sota för det tids nog.. tyvärr!
Grattis till Ditt 500:e inlägg.
Onsdagskram från Kate

choicesbyannie sa...

God fortsättning och välkommen tillbaka:)
Här längtas det till våren, julen är ute och jag njuter av en massa gröna växter inomhus i väntan på allt det gröna ute,)

Hoppas du får en fin dag på jobbet
Kram
Annie

Anneli sa...

God fortsättning på dig!
Ganska gott att vardagen tar vid igen, man blir ju lite slö och vänder på dygnet när man är ledig.

Ser fram emot att följa dig även detta år............vi kör väl på som vi brukar.

Ha en fin dag,
Kram Anneli

House and Garden by Bia sa...

Välkommen tillbaka till bloggvärlden, hihi.....jaa nu ska det bli kallare..men ingen snö i sikte hos oss här uppe...men nere i Stockholmstrakten ska det komma...världen är upp o ner ;))...men våren kommer så småningom, det kan vi vara säkra på ;)))
Kramisar bia

Rosa i huset i vitt sa...

god fortsättning till dig och här är man tillbaka i vardagen också fast jag har jobbat hela helgen ..var ledig nyårsdagen
kram Rosa

Marie maräng sa...

Kul att du är tillbaka! Grattis till så många inlägg det är minsann inte illa!

Jag har jobbat lite här och där under helgerna eftersom mitt jobb inte rikt går att lämna helt och hållet...


Önskar dig en skön helg!
Kram Marie