måndag 31 januari 2011

Som sagt..det blir mycket pyssel fram tills dess att våren kommer, och senast igår snöade det, så det blir till att längta ett tag till..

Kom precis underfund med att jag tycker väldigt mycket om fjärilar... Hittade ett kanonbra pysseltips på Idémakeriets blogg som jag var tvungen att prova direkt..! Mallar till fjärilar ritas på papper och klipps ut. Mallen används sedan för att klippa ut ett antal fjärilar ur olika pappersark, t ex ett gammalt brev, tidningspapper eller notblad. Fjärilarna binds sedan ihop till en, med hjälp av lite snöre, som blir kropp.

Ville också prova en annan variant. Min lilla fjäril fick vingar av spetstyg som jag limmade fast mot papper för att det skulle bli lite kraftigare. Kroppen gjordes av några pärlor som träddes på en bit ståltråd som jag formade och band ihop lagren av fjärilsvingar med. Fjärilen landade på en av mina blommor i hallen.. Väldigt roligt,och de blir så söta!

Inga kommentarer: